23 Ekim 2015 Cuma

Ombreli / İşlem Görmüş Saçlar İçin Yoğun Nemlendirici – Dolgunlaştırıcı Maske



Günaydın :)

Saçlarıma uzun süredir ombre yaptırıyorum. Tabi bu işlem saçlarım için epey bir yıpratıcı oluyor. Ama ne yapayım çok seviyorum :) Kışın da kendini göstermesiyle birlikte cildimde başlayan kuruma saçlarıma da yayıldı. Hatta o uçlardaki hıtır hıtır çalı süpürgesi görünümü beni deli etmeye başlamıştı. Yine günlerden bir gün dellenen ben kendimce birkaç ürünü (tabi bilinçli olarak seçtiğim) karıştırarak bir maske yaptım. İşte o günden beri vazgeçilmezim olan haftada 1 kez uyguladığım rutin saç maskem karşınızda !!
Haydi lafı çok uzatmadan aslında bir çoğumuzun bildiği ama içerisine ekstradan benim de bir şeyler kattığım maskemin içeriğine bakalım.

İhtiyacımız olanlar;

·         1,5 yemek kaşığı hindistancevizi yağı (orijinal olmasına dikkat edin, anlamak için normal şartlarda oda ısısında katılaşması gerekir.)

·         1 tatlı kaşığı shea butter

·         1 tatlı kaşığı bal

·         Arzunuza göre 1 çay kaşığı kadar kullandığınız herhangi      bir saç kremi

 

Maskenin uygulama şekline girmeden kullandığım malzemeler hakkında da birkaç bilgi vermek istiyorum.

BAL: İçerisinde bulunan fruktoz ve glikoz saçı besleyip yumuşatıyor. Kafa derisindeki kaşıntı ve saç uçlarında çatallaşma-kırılmalara iyi geliyor. Saçın sağlıklı ve daha hızlı uzamasını sağlıyor. Bu tarz gıdaların öncelikle oral yoldan alınması taraftarıyım. Çünkü içten gelen sağlık bir ürünün dışarıdan etki etmesine nazaran daha verimli oluyor. Yine de tabi dışarıdan yapılan küçük müdahaleler de daha sağlıklı görünmemize katkı sağlar. Saç sağlığı gerçekten çok önemli bana göre. Stres, fön, boya, dış ortamdaki toz, duman, hormonal düzensizlikler, demir, B vitamini gibi vücutta eksik olan vitamin ve mineraller dahil aklınıza gelebilecek herşey kolayca etkileyebiliyor. Ben bir süredir stres kaynaklı saç dökülmeleri de yaşıyorum. Bal içerisinde saçlarımız için faydalı (tabi sahte ballara dikkat, hakiki ballar için geçerli!!!) manganez, kalsiyum,  B vitamini, potasyum , fosfor, demir mineralleri bol miktarda bulunuyor. Yiyin, yiyin bol bol yiyin :)

HİNDİSTANCEVİZİ YAĞI:  Pek çok kullanım alanı olan hindistancevizi yağının yalnızca saç için faydalarına değineceğim. Saçları besler, kaşıntı, kepek vb. durumlarda saç derisini nemlendirerek sorunun ortadan kalkmasını sağlar. Saç uçlarındaki çatallaşmış görünümü onarır.  Ben kullandığımda ince telli, dipleri yağlı – uçları kuru saçlarımda acayip hoş bir dolgunluk, parlaklık, nem kazandırdığını gözlemledim.  Ancak bu nem sizi yanıltmasın asla yağlı bir görüntü değil. Yumuşacık saçlarım oluyor.

SHEA BUTTER ( KARİTE YAĞI): Bu kıymetli yağın da şu an sadece saç için faydalarına değiniyorum. İçerisindeki vitaminler sayesinde kuru ve yıpranmış saçların nemlenmesine yardımcı oluyor. Ayrıca saçlara esneklik kazandırarak koparak dökülmelere engel oluyor.

 

Şimdi gelelim ben bunları nasıl maske haline getiriyorum?

Öncelikle benmari usulü eritme yöntemi ile Hindistan cevizi yağı ve shea butter'ı eritiyorum. Tamamen eriyen yağlara bal ve saç kremini katıp homojen bir karışım elde edene kadar karıştırıyorum. Ardından yağın donmaması için hızlıca hareket ederek özellikle saç uçlarıma yoğun olacak şekilde tüm saçıma karışımı uyguluyorum. Bazıları hindistancevizi yağını tüm gece saçında bekletip yıkadığını yazmış ancak ben başka şeyler de kattığım için en fazla 2 saat bekletiyorum saçlarımda. İnanın sonuca ben bile inanamadım. Dolgun, fön çekilmiş kadar düz saçlarım oldu. Hele bir de fönleme işlemi uyguladığımda o meşhur şampuan reklamlarındaki kızlara rakip mi oldum ne :) Üstelik uçlarındaki o hıtır hıtırlık da gitmişti. :)
 
Deneyin eminim siz de verdiği sonuçtan acayip memnun kalacaksınız. Kuaförlerde yapılan bakımlar kadar etkili ancak daha ekonomik. Tüm malzemelerin uygunluğunu belirtmek için fiyat vermem gerekirse size toplam maliyeti maksimum 100 tlye gelecektir ve kullanım süresi bazında orantılarsak cidden çok uygun.
 
 

 

Siz de benimle uyguladığınız bu tarz faydalı maskeleri paylaşmak istemez misiniz?

 

Hepinize mutlu bir gün diliyorum. :)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yves Saint Laurent Touche Eclat

Herkese yeniden merhaba:) Bugünki konumuz YSL markasına ait bir ürünle ilgili olsun istedim. Kapatıcı olarak bilinen bir ürün olsa da...